BEMUTATKOZÁS
„A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit
osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik,
hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.”
(Kahlil Gibran)
2014. szeptember 1-jén intézményünk Egységes Gyógypedagógiai Intézménnyé vált, és ezzel egy új feladatott is felvállalt, mely a környező általános iskolákban tanuló integráltan oktatott sajátos nevelési igényű tanulók, gyógypedagógiai megsegítése volt. Így ebben a tanévben megkezdte működését az utazó gyógypedagógiai, konduktori hálózat.
Az első tanévben az egység három tankerületben kezdte meg a működését, majd a 2016/2017-es tanévtől a területi struktúra módosítása miatt, már csak a Kunszentmártoni járáshoz tartozó iskolákat és egy gimnáziumot segítjük munkánkkal.
Az Utazó Gyógypedagógiai Hálózat a 2019/2020-as tanévtől az alábbi közoktatási intézményekben végez utazó gyógypedagógiai ellátást:
- Tiszakürti Körzeti Általános Iskola
- Nagyrévi Telephely
- Csépai Telephely
- Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
- Papp Bertalan Általános Iskola
- Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola
- Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
- Öcsödi József Attila Általános Iskola
- Cserkeszőlői Petőfi Sándor Általános Iskola
- Szelevényi Telephely
- Tiszasasi Telephely
- Homoki Általános Iskola
- Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium
A gyógypedagógiai habilitáció – rehabilitáció, jelenleg az alábbi területeken folyik:
- komplex gyógypedagógiai megsegítés
- szomatopedagógia
- pszichopedagógia
- logopédia
- látássérültek pedagógiája (tiflopedagógia)
- autizmus specifikus gyógypedagógiai megsegítés
A SNI tanulók fejlesztésében résztvevő szakemberek főállásban, túlórában és megbízási szerződéssel végzik mindennapi tevékenységüket.
Az Utazó Gyógypedagógiai Hálózat célja:
- Hatékony együttműködés kialakítása az integrációban résztvevők között a sikeres együttnevelés érdekében.
- A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók társadalmi integrációjának segítése.
- Az integráció feltételeinek megteremtése.
- Az ellátórendszer bővítése.
Feladatunk:
- A befogadó intézmények, pedagógusok szakmai támogatása.
- Kapcsolattartás szakmai és szülői szervezetekkel.
- Együttműködés a szakértői bizottságokkal, szakszolgálatokkal.
- A szakmai munkaközösség segítése.
Utazó gyógypedagógiai, utazó konduktori munkaközösség
A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 138/A. § szerint: „Az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat az egységes szakmai eljárás érdekében munkaközösséget működtet, amelynek tagjai az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat működési körzetében foglalkoztatott együttnevelést segítő pedagógusok.”
A munkaközösség 2017/2018-as tanévben alakult meg, a többségi pedagógusok, az együttnevelést segítők, a gyógypedagógusok, illetve az utazó gyógypedagógusok együttműködésével.
A munkaközösség célja:
- egységes protokoll kialakítása
- szakmai segítségnyújtás a sajátos nevelési igényű tanulók minél hatékonyabb fejlődése érdekében
Remélem, a jövőben is ilyen sikeresen tudjuk segíteni az integráló iskolák munkáját kollégáimmal és minél több tanuló kaphatja meg a megfelelő segítséget, hogy könnyebben boldoguljon, tájékozódjon a mindennapi életben. Ezzel is elősegítve a társadalomba való beilleszkedését.
Martók Ildikó
intézményegység-vezető