Loading...

BEMUTATKOZÁS

„A jó tanító nem saját tudásának gyümölcseit

osztja meg a tanítványaival, hanem megmutatja nekik,

hogyan arassák le saját gondolataik gyümölcseit.”

(Kahlil Gibran)

 2014. szeptember 1-jén intézményünk Egységes Gyógypedagógiai Intézménnyé vált, és ezzel egy új feladatott is felvállalt, mely a környező   általános iskolákban tanuló integráltan oktatott sajátos nevelési igényű tanulók, gyógypedagógiai megsegítése volt. Így ebben a tanévben   megkezdte működését az utazó gyógypedagógiai, konduktori hálózat.

 Az első tanévben az egység három tankerületben kezdte meg a működését, majd a 2016/2017-es tanévtől a területi struktúra módosítása miatt,   már csak a Kunszentmártoni járáshoz tartozó iskolákat és egy gimnáziumot segítjük munkánkkal.

 Az Utazó Gyógypedagógiai Hálózat a 2019/2020-as tanévtől az alábbi közoktatási intézményekben végez utazó gyógypedagógiai ellátást:

  • Tiszakürti Körzeti Általános Iskola
    • Nagyrévi Telephely
    • Csépai Telephely
  • Cibakházi Damjanich János Általános Iskola
  • Papp Bertalan Általános Iskola
  • Tiszaföldvári Kossuth Lajos Általános Iskola
  • Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
  • Öcsödi József Attila Általános Iskola
  • Cserkeszőlői Petőfi Sándor Általános Iskola
    • Szelevényi Telephely
    • Tiszasasi Telephely
  • Homoki Általános Iskola
  • Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium

 A gyógypedagógiai habilitáció – rehabilitáció, jelenleg az alábbi területeken folyik:

  • komplex gyógypedagógiai megsegítés
  • szomatopedagógia
  • pszichopedagógia
  • logopédia
  • látássérültek pedagógiája (tiflopedagógia)
  • autizmus specifikus gyógypedagógiai megsegítés

A SNI tanulók fejlesztésében résztvevő szakemberek főállásban, túlórában és megbízási szerződéssel végzik mindennapi tevékenységüket.

 Az Utazó Gyógypedagógiai Hálózat célja:

  • Hatékony együttműködés kialakítása az integrációban résztvevők között a sikeres együttnevelés érdekében.
  • A sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók társadalmi integrációjának segítése.
  • Az integráció feltételeinek megteremtése.
  • Az ellátórendszer bővítése.

 Feladatunk:

  • A befogadó intézmények, pedagógusok szakmai támogatása.
  • Kapcsolattartás szakmai és szülői szervezetekkel.
  • Együttműködés a szakértői bizottságokkal, szakszolgálatokkal.
  • A szakmai munkaközösség segítése.

 

 Utazó gyógypedagógiai, utazó konduktori munkaközösség

 

A nevelési-oktatási intézmények működéséről és a köznevelési intézmények névhasználatáról szóló 20/2012. EMMI rendelet 138/A.   § szerint: „Az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat az egységes szakmai eljárás érdekében munkaközösséget működtet,   amelynek tagjai az utazó gyógypedagógusi, utazó konduktori hálózat működési körzetében foglalkoztatott együttnevelést segítő   pedagógusok.”

 

A munkaközösség 2017/2018-as tanévben alakult meg, a többségi pedagógusok, az együttnevelést segítők, a gyógypedagógusok, illetve az utazó   gyógypedagógusok együttműködésével.

 A munkaközösség célja:

  • egységes protokoll kialakítása
  • szakmai segítségnyújtás a sajátos nevelési igényű tanulók minél hatékonyabb fejlődése érdekében

Remélem, a jövőben is ilyen sikeresen tudjuk segíteni az integráló iskolák munkáját kollégáimmal és minél több tanuló kaphatja meg a   megfelelő segítséget, hogy könnyebben boldoguljon, tájékozódjon a mindennapi életben. Ezzel is elősegítve a társadalomba való beilleszkedését.

 

    Martók Ildikó
intézményegység-vezető

Megszakítás

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás